Bogactwo muzycznych doświadczeń
Tegoroczny festiwal jest wyjątkowo bogaty w nowe doświadczenia muzyczne gorąco przyjmowane przez festiwalową publiczność.. Takim właśnie doświadczeniem były bez wątpienia występy Chóru Synagogi pod Białym Bocianem we Wrocławiu, prowadzony obrazowo, dynamicznie i z pełną ekspresją przez Stanisława Rybarczyka. Zespółurzeka pięknym śpiewem, głębokim zrozumieniem specyfiki śpiewu synagogalnego i umiejętnym budowaniem klimatu każdej prezentowanej pieśni. W tej samej kategorii należy ustawić połącznie brzmienia skrzypiec i akordeonu co było wspólną domeną koncertu Veriko Tchumburidze (skrzypce) i Théo Ould. Świetne porozumienie solistów, wzajemne wyczuwanie intencji oraz zgranie w operowaniu barwą dźwięku, wystawiają obojgu najwyższą ocenę. Zaprezentowany przez nich program urzekał różnorodnością.

Szczególnym doświadczeniem muzycznym okazał się występ Greek Byzantine Choir z Aten prowadzonego przez Georgios Konstantinou, prezentujący pełną mistyki muzykę bizantyjską, wczesnego chrześcijaństwa. Program obejmował hymny do Matki Bożej, kompozycje bizantyjskiego mistrza Ioannisa Koukozelisa oraz muzykę tradycyjną z Góry Athos. Doświadczyliśmy zupełnie innego sposobu kształtowania dźwięku, budowania klimatu i brzmienia. Był to śpiew homogeniczne jednorodny, jednogłosowy, pełen powagi. Mury Bazyliki kolegiackiej w Wiślicy, z racji wieku i bizantyjskich malowideł, jakich fragmenty tutaj odkryto, okazały się wyjątkowym historycznie miejscem dla tego koncertu.

Pozostając przy muzyce chóralnej należy wspomnieć o koncercie w trakcie, którego Chór Filharmonii Śląskiej pod dyrekcją Jarosława Wolanina prezentował prawykonanie Pieśni Aniołów Adama Wesołowskiego oraz Cztery pory roku Antonio Vivaldiego ale nie jako utwór instrumentalny, lecz jako utwór rozpisany na chór mieszany, w nowym opracowaniu Adama Wesołowskiego. Autorem tekstów jest Krzysztof Kmieć. Przyznaję, słuchanie nieśmiertelnych fraz Vivaldiego przełożonych na wielogłosowy chór okazało się wyjątkowym doznaniem. Następnego dnia festiwalowa publiczność miała okazję wysłuchania Czterech pór roku w ich tradycyjnym kształcie w cudownym wykonaniu Krzysztofa Jakowicza (Wiosna i Lato) oraz Jakuba Jakowicza (Jesień i Zima) towarzyszyła im Orkiestra Kameralna Filharmonii Śląskiej w Lublinie. Jednak koncert rozpoczęli Panowie od wspólnego wykonania Koncertu na dwoje skrzypiec a-moll Antonio Vivaldiego, czym dowiedli nieprzeciętnego kunsztu. W ramach tego koncertu odbyło się też prawykonanie Fantazji na trzech wirtuozów i zespół kameralny Jerzego Mądrawskiego.
Adam Czopek